Tully is een film uit 2018. Je zou hem kunnen scharen onder komische dramafilm. We volgen het wel en wee van een gezin. Moeder Marlo, haar man Drew en hun 2 kinderen.

Het moederschap heeft een zware wissel op Marlo (Charlize Theron) getrokken. Ze voelt zich vaak lusteloos, piekert veel en is constant met haar 2 kinderen, Sarah en, atypische Jonah bezig. Daarbovenop verwachten zij en haar man Drew (Ron Livingston) onverwacht een derde kindje.

Het structurele slaaptekort begint pas echt als baby Mia geboren wordt en daarom schakelen zij en Drew nachtnanny Tully in. Zij moet ervoor gaan zorgen dat Drew, maar vooral Marlo aan hun welverdiende nachtrust toekomen.

Tully is een jonge vrouw, die je misschien als beetje hippie-achtig weg zou kunnen zetten. Ze is onvermoeibaar en bevat voor haar jonge leven, al veel wijze levenslessen. Zij is dan ook degene die Marlo weer het licht aan het einde van de tunnel laat zien, zodat ze weer kan gaan genieten van het leven. Maar is dat wel echt zo? Of zit er meer achter deze nanny dan je in eerste instantie zou denken?

Laat ik beginnen met het feit dat deze film pijnlijk blootlegt wat veel moeders niet durven toe te geven, het moederschap is niet een grote roze wolk en vreet veel energie. Natuurlijk is dit extreem, maar wat mij betreft geeft het heel mooi weer dat moederschap een zware rol is. Iedereen kent de moedermaffia wel, die vinden dat je dankbaar moet zijn met wat je hebt, maar helaas is dit gewoon niet altijd het geval.

Charlize Theron speelt haar rol wederom fantastisch. Theron is 25 kilo voor deze rol aangekomen, wat aangeeft wat een toegewijde actrice zij is. Maar bovenal is ze voor mij een van de betere actrices die in Hollywood rondloopt en speelt ze veel van haar rollen fantastisch, zo ook in Tully. Ook Ron Livingston zet een puike prestatie neer, al had hij van mij wel een wat prominentere rol in het geheel mogen hebben. Mackenzie Davis (Tully) zet haar rol ook goed neer. Ze weet heel goed een levendige twintiger over te brengen, zonder het er te dik bovenop te leggen.

“Al met al zou je zeggen fantastische film. Toch heb ik dat gevoel ook niet helemaal”

Al met al zou je zeggen fantastische film. Toch heb ik dat gevoel ook niet helemaal. Ondanks het goede acteerwerk van de acteurs, vond ik de verhaallijn toch soms wat dun. Ja, het is mooi om te zien dat Marlo naarmate de film vordert meer opgeeft en de plottwist op het einde zag ik ook niet helemaal aankomen en toch mis ik iets. Ik kan niet helemaal goed uitleggen wat dat dan was, misschien wel de irritatie dat man Drew zo lui lijkt als het achtereind van een varken, die totaal geen oog voor zijn vrouw heeft, maar wat het ook is ik kan het niet als topfilm bestempelen. Wat mij betreft maakt vooral Theron deze film en daarom scoort hij een 7. Maar dat is slechts mijn mening.

Heb jij Tully al gezien? Wat vond je ervan, of heb je andere goede kijktips? Jouw mening is erg belangrijk voor ons, dus laat het vooral weten in de comments onderaan de pagina, of via via de mail!

Tully is te zien bij Netflix.