Ginny & Georgia is een Netflix serie uit 2021. Deze romantische tiener komedie is meer dan je in eerste instantie zou denken. Ik betwijfel zelf ook erg of hij geschikt is voor de echte jonge tieners.

Ginny & Georgia gaat over jonge moeder Georgia (Brianne Howey) en haar dochter Ginny (Antonia Gentry). We volgen hoe moeder Georgia haar verleden probeert te ontvluchten en haar kinderen Ginny en Austin daarin meesleurt. Ze strijken neer in het relatief rustige en rijke Wellsbury, helemaal klaar voor een nieuwe start.

Waar Georgia de erfenis van haar net overleden man probeert veilig te stellen, zien we dat Georgia zich probeert te settelen op een nieuwe school. Georgia is de jonge moeder van slechts 31 heeft een hoop te verbergen uit haar verleden, maar Ginny wil juist alles daarover weten. De twee gezichten worden voor Georgia steeds moeilijker om verborgen te houden en ondertussen worstelt Ginny met het feit dat haar moeder allerlei geheimen voor haar heeft. Lukt het Georgia deze geheimen verborgen te houden en haar kinderen een beter leven te geven, of komt Georgia achter de waarheid?

Bij het zien van het feit dat deze Netflix Original een tienerserie is, dacht ik “Moet ik hier überhaupt wel aan beginnen? Maar goed aangezien we een review website hebben, toch maar op play gedrukt. Wat ik verwacht had was een zoetsappige tienerserie waarin we de problemen van middelbare school leerlingen zouden gaan volgen.

“Ik betwijfel na het zien van het eerste seizoen van Ginny & Georgia of deze “tienerserie” wel echt zo geschikt is voor tieners”

Niets was echter minder waar. Ik betwijfel na het zien van het eerste seizoen van Ginny & Georgia of deze “tienerserie” wel echt zo geschikt is voor tieners. Oké eerlijk gezegd de oudere tieners kunnen dit prima kijken, maar onder de 14 heb ik hier wel serieus mijn twijfels over. Zo komt, doormiddel van flashbacks, het duistere verleden van moeder Georgia aan de orde, maar zien we ook de problemen van tienerdochter Ginny. Zij doet aan zelfverminking en ik vraag mij oprecht af of dat iets is waar je jonge kinderen aan bloot wil stellen.

Verder zijn de Taylor Swift fans boos om het grapje wat over haar gemaakt wordt, dus heb je zo’n gevoelige Taylor Swift fan thuis zitten, dan raad ik helemaal af deze serie op te zetten 😉

Verder leveren de acteurs wat mij betreft een prima prestatie. Ik kan mij af en toe wel irriteren aan Brianne Howey (Georgia), maar goed dat is misschien ook wel onderdeel van haar rol. Antonia Gentry (Ginny) zet een geloofwaardige tiener neer. De flashbacks naar het verleden van Georgia, waar je dus haar jongere variant ziet, zijn uitstekend gecast en hebben qua uiterlijk best wel wat overeenkomsten met de “oudere” Georgia. Wel wil ik hier nog even jonger broertje Austin (Diesel La Torreca) apart benoemen. Met zijn jonge leeftijd, vind ik het onwijs knap hoe hij zijn rel wegzet. Zeer geloofwaardig, soms schattig en soms verbazingwekkend.

Al met al best een goede serie, waarin je wel goed bij de les moet blijven voor de verhaallijn. Misschien omdat ik wat brak was toen ik deze serie keek, had ik af en toe een momentje van “Hoe zat het ook alweer?” Laat je daardoor niet weerhouden, want het verhaal zit goed in elkaar en ondanks dat er officieel nog geen seizoen 2 aangekondigd is, ga ik die zeker wel kijken wanneer die er is. Ik wil toch wel erg graag weten hoe het verder loopt met de twisted Georgia en hoe haar dochter Ginny hiermee omgaat. Voor nu krijgt de serie een goede 7. Maar dat is slechts mijn mening.

Heb jij Ginny & Georgia al gezien? Wat vond jij ervan? Laat het ons vooral weten in de comments of via de mail!

Ginny & Georgia is te zien bij Netflix